Forma elválasztó saját készítésben / DIY soap mould divider

A többszínű , függőlegesen elválasztott mintás szappanok elkészítéséhez kell egy, a formába helyezhető elválasztó/megosztó alkalmatosság.


Külföldön ez sok helyen kapható, idehaza én még nem találkoztam vele.
Megoldások a forma felosztására külföldi blogokból / Mould dividers solutions from foreign blogs

Így a "csináld-magad mozgalom" jegyében, tegnap egy ihlet/sugallat nyomán kb. fél óra alatt elkészítettem egy saját készletet.
Találtam itthon hozzá egy 1mm vastag műanyag lapot, szerintem ez papír-írószer vagy hobbi boltban kapható. (Gondoltam, ne egyszer használatos kartonpapírból legyen, hanem valami tartósabb anyagból.) 

Ezen a forma belső méretei alapján előrajzoltam a megtervezett darabokat. Két belső lap, hosszúsága pontosan megegyezik a forma belső hosszával, és magasságra 1 cm-rel több, hogy "kilógjon". 
A belső lapok megtámasztására két vékonyabb lapocska, szélességre a forma teljes szélességével egyezőek, terveim szerint majd ragasztószalaggal rögzítem őket a forma oldalaihoz. 
Bejelöltem a bemetszések helyeit is, egyet középre (ha kétfelé osztanám a formát), és kettőt a harmadoló-pontokhoz (ha háromfelé szeretném osztani). 


Ezután egy erős ollóval lassan feldaraboltam a lapot. Lehetne hobbi vágókéssel is dolgozni, de én féltettem az ujjacskáimat... 
A lapok levágása után a kb. 2 mm-es bemetszések helyét is óvatosan kinyirbáltam. 
Hát ennyi.
Lelkesedésemben még középső megtámasztót is készítettem. Jöhetnek az új mintájú szappanok! :)

Szappanöntő forma  belső elválasztó két osztatú funkcióval
Szappanöntő forma belső elválasztó három osztatú funkcióval


Megjegyzések

  1. Gratulálok! Én is épp tegnap jutottam el odáig, hogy kreálni kellene valami ilyesmit, de megelőztél :)

    VálaszTörlés
  2. Bálint, köszönöm! Neked is sikeres ügyködést. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése