Ugrás a fő tartalomra

"Tölcséres" technikás szappan / "Funnel" technique soap

Szeretem a "Gésa" szappanomat, remek kis arctisztító. Aktív szén, fehér agyag, gyógynövény főzet és frissítő illóolajok kellemes összeadódása.

A szappan neve azért "Gésa", mert miután olvastam az "Egy gésa emlékiratai" című könyvet, az abban leírt tradícionális gésa-smink elemei nagyon tetszettek és megmaradtak bennem, így a szén és a kaolin, mint szappan összetevői, erre emlékeztettek -habár a fehér fedősmink konkrétan nem fehér agyagból készült, de ebbe ne menjünk bele... - nálam működik így is az asszociáció. Több ismerősöm nem értette, vagy legalább is furcsállotta a szappan nevét - pedig így elmesélve, már egészen érthető, ugye?

Most variáltam a szappanomon - miután olvastam Liazel újabb receptjét - és tuningoltam egy kicsit a méregtelenítő, tisztító, ápoló összetevőkön. Én is tettem bele cink-oxidot, több fehér agyagot, mosóföld helyett rózsaszín agyagot, és most először növényi szenet.(Nem azonos az aktív szénnel, mint ami pl. gyógyszeres kiszerelésben kapható, ez gyanítom, inkább csak színezőanyagként érdekes.)
Színezni tud, az biztos. Határozottan. Le se tagadható, hogy van benne fekete...




Most egyfajta "tölcséres" ("Funnel Swirl") mintával gondoltam játszani. 
Aki még nem látta ezt a technikát, annak itt egy remek tanító videó:
http://www.youtube.com/watch?v=hLjX1tTsEoc 

Ez a technika is variálható ám mindenhogyan, de az alap az, hogy egy (lehetőleg rögzített) tölcséren keresztül folyatjuk egymásba a színeket. A rögzítésre is van ám gógyi a net-en... :)
www.addictedtosoap.com

www.daveswoodensoapmoulds.co.uk

A saját "kreálmányom" is működőképes, és viszonylag fix maradt az öntés során.

Hát, mint minden pepecselős mintázásnál, itt is komolyan kell venni, hogy "light trace" legyen a massza, és tempósan az öntögetéssel, különben a felénél már nem folyik át, és oda a tervünk... 
A szappan tetején a maradék masszából igazán különleges mintát sikerült alkotni - szinte jó ránézni:


Másnap a kész tömb, ami kívülről mutat is valamit, meg nem is :)






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mosószappan recept / Laundry soap recipe

Mosás ügyében kész fejlődési vonalat jártam már be (nem biztos, hogy a végére értem még...), ahogyan a "mosószappan" cimkéjű bejegyzéseim mutatják. Jelenleg elégedett fázisban vagyok. Saját mosószappan, lereszelve, kiegészítve mosószódával, és szárazon (nem folyékony mosógélnek elkészítve) kerül a mosógép rekeszébe - vagy közvetlenül a ruhák közé szórva, sima ecetes öblítéssel, vagy ha hiányzik az illat, öko öblítővel. Fehér és színes ruháknál is nagyon szépen mos, általában 40-60 fok között megy a program. A történethez hozzátartozik, hogy több szappanos "kolléga" tapasztalata, gyakorlati tanácsai, mintadarabjai segítettek, akár interneten olvasva bejegyzéseiket, akár személyes üzenetváltás során - innen is köszönet nekik a sok segítségért! :) A mosószappanomat is hideg eljárással, kevesebb folyadékkal, tiszta zsiradékból, 0% superfat mutatóval, kevés illóolajjal készítem. (Lehet picit túllúgozni is pár százalékkal, 3-5 százalék bőven elegendő , a szappanka

Borotvaszappan 2.0. recepttel / Shaving soap 2.0 with recipe

Elfogy végre az első verziós borotvaszappan utolsó darabja is. Így eljött az alkalom, hogy továbbfejlesszem az eredeti receptet. A tapasztalatok alapján egy, az arcon szépen felhabosítható, jól kezelhető szappan volt, és a Párom bőre borotválkozás után igencsak ápolt, hidratált és puha lett. Ez szuper! :) Ami problémaként jelentkezett, a több hónapja tartó mindennapi használat eredményeképpen, az a megerősödött és gyorsabb borosta-növekedés. Ez már nem annyira... :( Ennek eredetét a szappanba beletett, jó sok ricinusolajban látom. Ezt már rögtön az első "tünetek" idején sejtettem, és most eszerint módosítottam a receptet, kihagytam belőle. A folyadék gyógynövény-főzete a rozmaring és kamilla mellett jó sok körömvirággal gazdagodott. Ápol, gyógyít, regenerál, igazi csodanövény. Tettem bele kevés fehér agyagot - azt gondolom róla, amellett, hogy tisztítja a bőrt, feltöltheti némi ásványi anyaggal, és mivel a leggyengédebb agyagként nevezik, még az érzékeny bőr is szer

Mézes kamilla-körömvirág szappan receptje / Honey Chamomille-Calendula soap recipe

A szappankészítő tanfolyam után a Mézes Kamilla-Körömvirág szappan volt az első, amit  otthon, egyedül elkészítettem, és azóta is az egyik legkedvesebb szappanom. Kinézetben van némi fejlődés... Pár gondolat, ami a készítés során a tapasztalataimból ered: mézes-méhviaszos szappanról van szó, így a túlmelegedés veszélye fennáll. A formába kerülés után a szappantömb felügyeletet igényel, a zselésedés és a túlmelegedési szakasz általában kb. 4-6 órával később kezdett jelentkezni (látszik a zselésedés, és enyhén fel is púposodik a massza közepe), ilyenkor az segített, hogy hűtőbe tettem, akár többször is 10-15 percre a tömböt, így próbálva szabályozni a hőmérsékletet. Ez eddig bevált.  gyógynövényt lehet a masszába keverni, friss állapotában (bár így bebarnul), szárított és őrölt formában csak nagyon keveset javasolnék. A második adagba például túl sok kamillát tettem, az illata remekül érződött, de használatkor kellemetlenül dörzsölte a bőrünket. Ha a tetejére kerül, szép