5/05/2016

Körömvirág szappan – habzik! / Calendula soap with more bubbles

Körömvirág szappan – habzik! / Calendula soap with more bubbles

   A körömvirág szappanom olyan, hogy körömvirág van mindenében: áztatva az olajokban, főzetként, és szárított őrleményként is (az inkább csak dísznek). Gyengéd, ápoló, viszont a habzása a többi szapimhoz viszonyítva igencsak diszkrét, mondjuk úgy, hogy kevéssé jellemző. 

Kigondoltam, hogy alapjaiban támogatom meg a habzás kérdését, a teszt alany a vadgesztenye magőrlemény. Működik!

A vadgesztenye őrlemény praktikus, ha van: ősszel gyűjtöttem szép vadgesztenye magokat, frissen meghámoztam, sajtreszelőn lereszeltem, kiszárítottam, kávédarálón őröltem, üvegbe tettem és a spájzpolcon csücsül.
 Egyszer próbáltam belőle mosáshoz folyékony mosógélt kreálni, működne (talán), de mivel erős sárga színű a lötty, gyakorlatilag csak ilyen színű ruhákhoz mertem (volna) használni – nem lett belőle rendszer. Úgyhogy maradt elég porom, és milyen jó!

Visszatérve a körömvirág szappanhoz, a körömvirág főzethez adtam (500 gr olajhoz viszonyított 200 ml folyadékba) 1 mokkáskanálnyi gesztenyeport, és együtt rotyogott-pötyögött 15 percig a sűrű teával. (Kifőztem szépen belőle a szaponint.) Ez a vegyes folyadék lett lehűtve a lúgoldat alapja.

(Próbáltam már úgy, hogy a port a lúgoldathoz adtam, de összerántotta sűrű túrós egyveleggé, amit végül kiöntöttem. Lehet, hogy sok volt, lehet hogy eleve ez nem járható út – igazából már nem érdekel.)

A kész szappan habzási tulajdonságának pozitív változása az eddig megszokottakhoz képest szembetűnő és bíztató.

Trendi leszek, csináltunk kézmosós demonstráló mini-videót: https://youtu.be/SSXLll2XbYk





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése